Fantasy


Ben gerçeğin öte yanında kalıyordum. Sen kendi gerçeklerini yaşarken. Dokunmaktan öte, sarılmaktan niceydi bu. Uyumuyordum. An be an gözlerine bakıyordum. Gözlerime baktığın zamanlardan kalan gözlerinin imgelerine.
Üşümüyordum öksürmeye başladığımda. Ruhumun her zerresi buz kezmişken bile, sıcacık çay tadında sohbetlerini özlüyordum. İnceden sen geliyordun aklıma, ağlıyordum.
Sen başka bir gerçeklikten benim yanılsamama bakıyordun.
Her gece dünyanın diğer bir köşesine atıyordum kendimi, yine buluyordun.
Bosna(1)'nın Mostar'ında dolanıyordum, sırp keskin nişancısı gibi vuruyordun beni
Kosova(2)'nın direnişine tanık oluyordum ezgileriyle, seni anıyordum.
Uzaklara adama kaçıyordum, yanıbaşımda bitiyordun siyah irlanda(3) birasıyla.. Kemanın bizi alıp götüren sesine karışıyordu kısa flüdün sesi. Sen dans ediyordun durmaksızın.
Piaf seni anlatıyordu, Paris(4) sokaklarında
Fado'suyla Amalia seni taşıyordu Portekize(5)
Sosa bana arjantini(6)  anlatıyordu, İnti İllimani Şiliyi (7).
Soledad Bravo ile geziyordum tüm latin amerikayı.. (8) hangi kadına baksam sen oluveriyordu.
Bir japon(9) kilisesinden Hamasaki evlenmek üzere olan bir kızı anlatıyordu. Damat ben oluyordum.
Küçük Çin'de büyük bela gibiydik,
Türk Dünyasından(10) süzülen sevda.
Kafkasları(11) geçiyorduk bir nefeste, sen kafdağında soluklanıyordun ben hemen yanıbaşında, Elbruz'da.
Beken(12), sana benim için söylüyordu sana göre. "Te Je min Heznekir." oysa "Min Heznekir."
Derken bir Ermeni Türküsü(13) karşılıyordu, Lazutileri(14)
Dünyayı dolanıyordum bir gecede.
Sen beni seyrediyorsun.Öte yanında gerçekliğin.
Şimdi bir Karaçay(15) türküsüyle bitiriyordum geceyi, sen oluyordum.

Bakınız.
(1) Nada Mamula, Zehra Deoviç, Safet İsoviç, Zaim İmamoviç, Himzo Polovina
(2) Kosova Halk Ezgileri (Zivas Mora önerimdir.)
(3) Solas, Celtic Sprit, The Corrs
(4) Edith Piaf (Tu Es Partout) , Lara Fabian
(5) Amalia Rodrigues
(6) Mercedes Sosa
(7) İnti İllimani
(8) Soledad Bravo
(9) Ayumi Hamasaki
(10) Türk dünyası Müzikleri ( http://www.tika.gov.tr/muzikler.asp ) (Kazakistan ve Karaçay önerimdir.)
(11) Kuşha Doğan, Haraduna Dine, Azmi toguzata, Abhazinka, Londra Senfoni Orkestrası Eşliğinde Adige Woredleri
(12)Rojhan Beken
(13) Anadolu Ermeni Halk Müziği
(14) Lazeburi, Birol Topaloğlu, Kazım Koyuncu, Lazutlar, Mahmut Turan, Artvin Tulum ve Türküler
(15) Minigitav (Neredeyse ezgisi "horida" ile birebir.)

Yorumlar